Kære medlemmer
Vi har glædet os til at løfte sløret for et nyt forårsprogram med spændende foredrag, generalforsamling og en helt ny familiedag med sejlads og særomvisninger for medlemmer og familier.
Forårsprogrammet er klar
Sidste hånd er ved at blive lagt på foredragsprogrammet, som udsendes i løbet af februar. Datoer og talere ligger dog fast nu, og i kort form er hele forårets program som følger:
- Torsdag d. 2. marts fortæller Søren Sindbæk fra Aarhus Universitet om udgravninger i Ribe, som udfordrer de hidtidige forklaringer på fremvæksten af de tidligste handelsnetværk fra vikingetiden.
- Torsdag d. 13. april holder Vikingeskibsmuseets Venner generalforsamling og som vanligt fortæller Tinna Damgård-Sørensen om den nyeste udvikling på Vikingeskibsmuseet.
- Søndag d. 14. maj holder Vikingeskibsmuseets Venner vikingefamiliedag med sejlads og familieaktiviteter.
- Torsdag d. 25. maj fortæller Vikingeskibsmuseets Vibeke Bischoff sammen med bådebygger Martin Dael og Triona Sørensen om den nye og den gamle rekonstruktion af Skuldelev 3.
Vikingefamiliedag med sejlads
Vi arbejder sammen med museet om en dejlig forårsdag på museet med sejlads beregnet for medlemmer, en familieomvisning bygget på Mission Valhalla fra DR Ramasjang og en omvisning mest for voksne. Flere aktiviteter er i støbeskeen.
Med dagen vil vi indstifte en ny forårstradition, der både skal være en oplevelse for medlemmerne, en mulighed for at mødes og være et synligt arrangement, der kan trække flere medlemmer til foreningen.
Vi håber på stor tilslutning fra medlemmerne, så sæt kryds i kalenderen den 14/5. Flere informationer følger i takt med at programmet tager form, og vi tager meget gerne imod gode forslag og reaktioner fra medlemmer.
Fornyelse af medlemskab – tilmeld dig betalingsservice
Kontingentet for den kommende sæson 1/4 2023 – 31/3 2024, opkræves som sædvanligt via betalingsservice. Har du ikke allerede tilmeldt din kontingentbetaling til betalingsservice, kan du hjælpe foreningen ved at gøre det senest på tirsdag den 14. februar 2023. Foreningen sparer derved penge og porto på ikke at skulle sende girokort ud, og du skal ikke selv bøvle med at betale girokortet.
For at tilmelde dig betalingsservice kan du trykke på linket: Tilmelding til Betalingsservice. Du skal bruge NemId eller MitID for at tilmelde dig og udfylde cpr.nr., reg.nr., kontonummer, samt dit kundenummer. Kundenummer er det samme som medlemsnummeret, og det fremgår af medlemskortet.
Alternativt kan du tilmelde dig gennem banken. Her skal du bruge følgende oplysninger: PBS nr.: 8348588, Debitorgr.nr.: 1, Kundenummer: Medlemsnummer som fremgår af medlemskortet.
Man har altid mulighed for at framelde sin kontingentbetaling via betalingsservice igen.
Kontingentet udgør 310,00 kr. for almindeligt medlemskab og 125,00 kr. for medlemmer af et bådelaug. Betalingsfristen er d. 6. marts 2023, hvor beløbet også vil blive trukket automatisk, hvis man har tilmeldt sig betalingsservice. Har du allerede betalt for den nye sæson, vil du selvfølgelig ikke blive opkrævet i år.
Generalforsamling
Foreningens ordinære generalforsamling holdes 13. april i museumshallen, og følges op af et foredrag ved museets direktør Tinna Damgård-Sørensen, som fortæller om den seneste udvikling på museet.
Forslag som ønskes behandlet på generalforsamlingen skal ifølge vedtægterne sendes til formanden senest 1. marts.
Medlemmer som har interesse i at stille op til bestyrelsen eller deltage i foreningens frivillige arbejde, inviteres også til at kontakte formanden.
Venlig hilsen
Thomas Maarup
Formand
Email: thomas(at)maarup.dk
Telefon: 2344 4903