Erhvervspraktik på Vikingeskibsmuseet i 2024

Udgivet 29/07-2024

Går du i 8., 9. eller 10. klasse og vil gerne vide mere om, hvad man laver på et museum, så er erhvervspraktik på Vikingeskibsmuseet måske noget for dig.

På Vikingeskibsmuseet arbejder der faggrupper som f.eks. historikere, marinarkæologer, bådebyggere, formidlingspersonale og kommunikationsfolk. Det er kun et lille udpluk af de faggrupper, der er ansat til at varetage det daglige arbejde på museet.

Praktikken afholdes i uge 39 hvor I, afhængig af hvor mange der melder sig til praktikforløbet, vil være en gruppe folkeskolelever, der prøver kræfter med forskellige dele af museets arbejde. Vi sammensætter et program, der bl.a. kommer omkring museets formidlingsarbejde, eksperimentalarkæologi, bådebygning og arkæologi – alt sammen med afsæt i de fem vikingeskibe udgravet ved Skuldelev, vikingetid og arkæologiske fund.

Hvordan gør du?

Tænker du, at praktik på Vikingeskibsmuseet er noget for dig, eller kunne du godt tænke dig at vide mere, er du velkommen til at kontakte museets Undervisnings- og Udviklingsansvarlige Kathrine Noes Sørensen på
tlf. 46 300 254 eller
pr. mail på kns(at)vikingeskibsmuseet.dk